torsdag 16 mars 2017

Idre torsdag v 11



 
Mulet och kring nollan har det varit i dag. Uppe på toppen blåste det en del så där kändes det kallare.
Just det, jag har varit på toppen och åkt skidor ända ner till botten. I dag åkte vi både för- och efter-middag med en hundpromenad till Fäbodens våffelstuga däremellan.








Våffelstugan är väldigt mysig med en stor kamin som är tänd i uterummet som bara har plastväggar. Leo fick vara där om vi inte frågade och han satt under ett bord.







 I dag har jag åkt i en blå backe några gånger också. Nu börjar jag komma upp i sådana hastigheter att jag tyckte mina basskidor kändes otrygga och fladdriga. Bytte till mellanskida istället och det var en himmelsvid skillnad.
Magnus tog bara en sväng utan mig i dag då jag börjar kunna ta mig fram i backar som är trevliga att åka i även för honom.
Egentligen skulle detta bli vår sista slalomdag men jag vill så gärna åka imorgon också så vi har hyrt skidor en dag till.
Det blir alltså ingen längdskidåkning denna semester. Det kan vi ägna oss åt i tex Högbo.

Nu ska vi gå på restaurang och äta fondeu vilket i alla fall jag inte gjort på 30 år


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar