onsdag 15 mars 2017

Idre må-ons v 11

Måndagen bjöd på snöväder så vi tog bara promenader, handlade, lagade mat och hade det bra. På kvällen gick vi och hyrde slalomskidor för tre dagar tis - tors.

I går tisdag gjorde jag alltså min Idre-debut på slalomskidor. Det var femte gången i mitt liv och senast var för ca 15 år sedan så vi startade i barnbacken, 8 åk för att sedan gå till Västbacken, en grön, för två åk till innan min rygg sa upp sig.
Jag lyckades att stå på benen i liftarna och ramlade bara en gång då jag körde in i en snövall i sakta mak. Ingen skada skedd alltså men jag kom inte upp själv och knappt med Magnus hjälp heller vilket var förnedrande.
 Magnus tog några egna repor i lite mer intressanta nedfarter så han blev nöjd.


I dag har jag kört ett antal (8?) gånger i Västbacken. Hade tänkt komma s långt att jag kunde ta mig till toppen och ner i dag men vi vaknade i kulingvindar och liftarna gick inte upp på toppen förrän en bit in på eftermiddagen. Dagen har i alla fall bjudit på mycket sol och vi tog en promenad till kapellet och fäboden på förmiddagen





Campingen vi står på är alldeles ny. Det finns nu 40 platser och en del är säsongare men det finns ganska många lösplatser också. Bastu/kök och torkrum ligger i små tillfälliga baracker. Nytt och fräscht men smått. I sommar ska det nya servicehuset stå klart och det ska vara stort och serva 400 (!?) platser.

I morgon ska jag köra från toppen till botten, lunchfika i n våffelstuga och på kvällen ska vi på restaurang. Tänkte åka både på för- och efter-middagen om vädret tillåter, just nu snöoväder!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar