söndag 9 oktober 2016

Textil rustning

I går åkte vi upp till Nissan för att måtta och fixa med den textila upprustningen jag håller på med.
Tur var väl det för jag hade ställt lägersväljaren på noll istället för på batteriladdning. Batterierna stog på 10,5 V när vi kom men hämtade sig snabbt som tur var.

Vi fick en genomgång av lokalerna vi står i och upptäckte att vi har ett fullt utrustat lunchrum med allt som behövs för fika och mat samt toaletter med fri tillgång. Man kan inte stå bättre.

Så började jag måtta och nåla för fåtöljöverdragen så nu kan jag slutföra dom hemma. Fickan för mössor, vantar och hundkoppel är också färdigsytt men ska få en stabil baksida och sättas på plats.

Till sist fick jag ett ryck och drog ner gardinerna för att få göra något som ser med fräscht ut.
Diskret herrklubb är inte vår stil.

När vi skule åka hem så var vi så hungriga så vi åt på Karlholms enda restaurang - en pizzeria med väldigt mycket på menyn. Vi tog varsin amerikansk pizza, small. Tur var det jag orkade bara äta halva!



I dag ska jag ägna mig åt gardinsömnad - resultatet kommer senare

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar