söndag 2 oktober 2016

Ny medarbetare!

Min nya bästis

Här ser ni herr Jenome ta en paus efter att ha sytt ett skydd med förvaringsficka. Den ska sitta över soffans armstöd vid ingången. Vi tror att det blir ett bra ställe för vantar och mössor i vinter.

Sedan ska han få börja med skydd över fåtöljerna, även där med fickor på ryggen som det är i original på nya N+B.

Jag har alltså köpt en symaskin för att kunna sy allt som jag vill göra till husbilen. En anledning till nödvändigheten av överdrag är att katten när han ska sträcka sig sätter klorna i lädret och då blir det hål. Vi trodde att vi var smarta som valde en bil med läderklädsel men så var det inte.

På väg till oss är också 4 meter med fuskfårskinn som vi ska ha på sittytorna på vintern. Vi hoppas det blir en härlig känsla av fjällstuga ombord med det. Vi får se, kanske får vi sy annat av tyget. Ett överkast till dubbelsängen i aktern kanske.







Vi struntar nog i apan

Den här symaskinen är jag kompis med, gillar den skarpt. Alla andra symaskiner har jag misslyckats med, ett evigt trådtrassel och nålbrytande brukar det vara då jag nästan utan undantag försökt sy i för tjocka material. Den här maskinen ska vara bra till och med för kapelltyg.

Nu längtar jag bara upp till Nissan. Måste måtta innan jag kan fortsätta arbetet. Hoppas kunna ta någon dag nästa helg. Nu en vecka med arbete.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar