tisdag 25 oktober 2016

Långhelg vecka 42-43

Min myshörna i vinter
Vi for upp till Karlholmsbruk för att hämta Nissan för en tur till Rullsand, trodde vi.
Bestämde oss för att åka till Älvkarleby för en natt först bara.
Hittade där en ställplats med extra allt, tom bastu och TV-salong så där blev vi kvar i tre nätter.
Vi kunde ligga på 2 kW elpatron utan att propparna gick (men då var vi ensamma på stolpen) så gasolen behövde inte jobba för värmen ett dugg. Hade kring 20 goa grader hela tiden. Värmen i bilen är väldigt jämn och bra - vi är jättenöjda.

Nu börjar Nissan bli mer och mer vår. Har satt upp nya gardiner och ett draperi för toan som jag tycker var för offentlig. Sydde ihop fuskfårpälsen till sofforna.
Sedan kunde jag inte göra mer då hela familjen var med och tog plats.

Kommer att åka upp v 44. Då ska jag bara ha hunden med mig så jag kan härja fritt i soffor och fåtöljer.

Det sista vi gjorde var att mäta fälgarna för beställning av dubbdäck. Fick höra att man väntar årets första snö i Gävleborg nästa vecka så det börjar bli hög tid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar