tisdag 27 september 2016

Nissan hittar hem

I dag körde jag upp till Karlholms bruk för att installera Nissan i sitt nya garage. Det blev ett annat ställe än jag tänkt då det fanns två företag som man kunde hyra in sig hos och det andra verkade bättre och billigare.

Nu står hon hos Karlholms Fastigheter i en stor hall med plusgrader året runt. Vi har tillgång till el och också tillgång till en hall där vi kan tvätta bilen och fylla på tankarna. Och medan vi är ute med Nissan får vår lilla Honda stå inomhus.
Kunde inte bli bättre.




 Under dagen klippte jag till draperiet som vi ska ha vid toaletten. Jag kunde tyvärr inte skruva upp gardinskenan då skruvskallarna var någon mm för stor. Får plocka med mig mindre skruv från båten där vi har ett gäng.






Provade också ut fuskfårskinnet lite här och där som ni kan se på bilderna.

Kom på att det skulle vara snyggt med fårskinn på alla sittytor. Det får bli fusk då riktiga varan är väl varm och dyr.










Leo och jag tog några rundor i trakten. Det är en liten bruksort där man vårdat de gamla byggnaderna men det kändes ändå som en avfolkningsbygd särskilt med tanke på att man nu i sina gamla fabrikslokaler istället för att tillverka hyr ut för förvaring.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar