söndag 12 februari 2017

Nya batterier och Grisslehamn




Vi har sådan tur att stället vi står på har börjat sälja batterier. Dom fixade allt åt oss så vi kunde fara ut med en ny batteribank om 450Ah i fredags.

Vi åkte till Grisslehamn och valde campingen framför ställplatsen för att våra djur skulle ha en fin natur att skutta runt i kring husbilen. Landade där kring 18 i mörker och hittade en fin plats på kajen.

I lördags turade vi med Eckerölinjen, det tar 4,5 timmar tor. På ditvägen åt vi deras fina skärgårdsbuffe innan vi handlade taxfree. Hittade en wiskey för 25.000 kr. Den köpte vi inte men annat gott hamnade i våra påsar.
Sedan satt vi i baren där ett bra band underhöll och det var ett liv ungefär som vid midnatt på krogen (klockan 17 på eftermiddagen)



I dag söndag lyste solen fint och den var så varm så att vi kunde fika utomhus för första gången i år.
Vi premiäråkte också långfärdsskridskor. Jag har fått nya med löshäl och det var några osäkra 100 meter innan jag fick in det rätta knycket.
Det blev också Leos livs först tur på isen. Han var väldigt misstänksam först men sedan sprang han glatt före.
Vi passade sedan på att åka hem i dagsljus för att se de fina bruken på vägen i dagsljus. I Forsmarks bruk parkerade vi och fikade.
Allt kändes som en toppenhelg ända tills jag skulle backa in vår lilla Honda Jazz i garaget i Uppsala. Då körde jag in i ett gummihjul och fick en buckla.

Så nu ska jag ta en stor Fireball!
Godnatt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar