måndag 14 november 2016

Provning nr 1

Provade "hatten" i dag och fann den bra även om den var för bred längst ned. Det gör ingenting tycker jag. Då kan den krympa i tvätten.
Nålade ihop själva sittdelen med hatten och formade den efter sits och ryggstöd. På baksidan nålade jag fast ett annat tyg som jag ska sy fickor på.
Nu kan jag sy klart allt vilket känns kul.

Provade också ut den lilla adventsstjärnan som vi hittade i Karlholms Coop förra veckan. Passar finfint. Den är mindre än normala adventsstjärnor.

Hade hunden Leo med mig och han ville inte gå från Nissan. Fick bära ut honom till slut. Han trivs lika bra i husbilen som vi andra gör.


I morgon ska vi (kanske) köra ner båten till hamnen igen för att ta av storseglet och förbereda för avmastning på onsdag. Ska också träna så det blir nog inte så mycket sytt är jag rädd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar